Nya scrapsidor

Idag har Linn och jag scrappat lite igen det var jätte kul, vi drack glögg och lyssnade på julmusik. Anna var också här hon gjorde pepperkaksdeg. Recept kommer här nedan, det är en jätte god och enkel deg lätt att baka ut, receptet har jag fått av min jobbarkompis Carina, jag har bakat den flera år, testa ni också !!!

Har varit i Hudik med mamma och handlat lite idag också, blev några till julklappar förståss.

Här kommer lite på vad vi producerat idag, det blev tre julsidor och en sommar sida.

                                                 Pepperkaksdeg
300 gr smör eller margarin
425 gr socker
1 påse pepparkakskryddor
1,5 dl vatten
1,5 dl sirap
800 gr vetemjöl
1 msk bikarbonat
Vatten och sirap kokas ihop och hälles över smöret och sockret så det smälter, blanda i pepparkakskryddor.
Häll i vetemjöl som först blandats med bikarbonat, rör ihop allt. låt stå kallt över natten.Grädda i 180 grader
Seeeeen är det bara att baka. LYCKA TILL !!!!
 
                                       

                                         
                                                           Mina scrapsidor idag


                       

                        

                       

                      


               

                       




Kommentarer
Postat av: Madde

jättefina bilder :)

man blir sugen på att försöka sig på det själv hehe

2008-12-06 kl. 23:11:59
URL: http://justmadde.blogg.
Postat av: Madde

hejsan

åh tack så mkt :) va glad jag blir

ja det är bara bra med mig, själv då?



ja kolla in där :) finns juh massor med fina varor hehe

kramar madde

2008-12-07 kl. 00:39:46
URL: http://justmadde.blogg.
Postat av: Stämpelboden

Hej!

Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?

Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!

Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?

Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår....

http://stampelbodens.blogg.se

Kramar från Bloggjägaren Anneli

Tanken är att detta ska kännas lite nyare och mer spännande...

Glöm inte att spara å maila mig länkar på bloggar med StämpelBoden alster! :D

2008-12-07 kl. 09:06:21
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Julia

underbar blogg!

Och gud vilka fina paket du pysslar ihop!!! :D

2008-12-08 kl. 20:03:41
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design