Min söndag

Tjena !
Här nedan kommer recept och bild på mina ljuvligt goda och enkla
Cookies.

Edvin har åkt pulka efter Dixon idag, han är så stolt när han
får jobba den hunden, men lite tungt blev det.

Visar åxå lite pyssel jag hunnit med
Målat mina nya stämplar från House of inspiration
stämplarna är Whiff of joy så fina
In på sidan och kolla en toppen butik att handla från :)

Har sytt lite jordgubbar i Tilda stil väntar nu bara på våren
så mina rosa prickiga gardiner ska få komma upp..

        I morgon är det kursdags igen på kalligrafin.....kul kul

                
                            Dixon och Edvin



                      
                                  Målade med Promakers


         

Amerikanska cookies



!50 gr blockcholad mörk

2 ägg

5 dl vetemjöl

200 gr smör el margarin

3 dl råsocker eller brun farin

1 msk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

1 krm salt


Ugn: 175 grader


Gör så här :


Sätt på ugnen, hacka chokladen

Rör ihop margarin och socker poröst, tillsätt äggen, vispa

Blanda ihop övriga ingredienser i en bunke

Rör ihop alltsammans även chokladen

Forma degen till en rulle och skär den i bitar. Rulla dem till kulor.

Lägg dem på plåt, platta ut med mjölad hand.

Grädda i mitten av ugnen i ca 15 m





Kommentarer
Postat av: Madde

svar: ja jo han är väl på bättringsvägen även om han är långt från bra ännu :/ man blir orolig att han aldrig ska bli bra men det är väl bara att hålla tummarna hehe :)



va skönt med riktiga mysdagar :) är det din hund?



åh de där kakorna såg riktigt goda ut, de måste jag testa att göra :)

kram Madde

2009-03-09 kl. 08:07:45
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Inger

Hej på dig Lolla:) Tack för besöket hos mig och för att jag får titta in hos dig jättemysigt på din blogg.

Tack för receptet på dina kakor ser riktigt mumsiga ut så lovar att prova på ditt recept. Du hade en fråga om mina mini böcker dom är gjorda av ett cardstock jag håller på med en beskrivning som kommer visas på min blogg. Tror det blir i slutet av denna veckan eller nästa vecka när jag har tid och ork! Ha en underbar måndag och sköt om dig kramis från lilla pyssel Inger

2009-03-09 kl. 09:06:00
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: TheKitchenslut

Men åh, vilka söta jordgubbar! =D

2009-03-09 kl. 12:16:59
URL: http://metrobloggen.se/kitchenslut
Postat av: TheKitchenslut

Tack för det, roligt att höra! =D

2009-03-09 kl. 13:10:27
URL: http://metrobloggen.se/kitchenslut
Postat av: Ewa

Hej!



Tack för kommentaren! :) Jag har mönster, beställde från Stoff & stil och fick leverans i helgen. Men man kan såklart rita bokstäverna själv också. Dina kakor ser smarriga ut! Jag har personalfika på torsdag, kanske skulle provbaka de där då! Vilka söta jordgubbar du gjort, har också spanat in den i Tildas hus boken! Gulligt med prickar!



Kram Ewa

2009-03-09 kl. 15:37:54
URL: http://vittochblatt.blogspot.com
Postat av: vintageretroprinsessa

Jordgubbar :)

Åhh sommar :)

supersöta var dom :)



Madicken såg dom innani dag men hann aldrig sätta mig ner blogga hon frågade om man kunde äta dom ahhahhahahah :)

hade oxå velat sytt jordgubbar till henne :)







Massa kramar

2009-03-09 kl. 21:12:51
URL: http://bambii.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design