Söndag

Ja så kom äntligen värmen hit.....Jippie, därför har jag varit ute hela dagen och bloggen har fått vilat.
Mannen och jag har skurat och grejjat vid våran ingång, ska försöka frächa upp där lite.
Tänkte försöka få till en liten mysig kvällshörna, eftersom det är kvälls sol där.

Jag har fyllt på kogödsel i rabatterna,sått morötter,persilja och sallad.
Upptäckte att båda mina jordsäckar var överbefolkade av myror och myrägg, fick gå till skogen och tömma ut dessa, ner på ICA och fixa nya,jäkla odjur myror....
Har åxå hunnit med att baka en morotskaka, receptet hittar ni på bloggen Leila bakar, det var verkligen det bästa recept jag gjort på morotskaka,men i receptet står det att man ska ha fyllningen emellan men jag lade den ovanpå när kakan svalnat.
Vi har haft två söta killar här idag "finisen" och syrrans barnbarn så det har även blivit lite Backugan förståss.
Nu ska jag sy lite jordgubbar som är beställda, och paketera Munken Malte och Kossan Kajsa som ska flytta till sina adoptiv familjer.....

 
                                 
                                          

                                            Tror ni dessa killar gillar nötcreme???
                               



                                                                      
                  
             Att ha möjlighet att plocka in så fina blommor är väl härligt




Kommentarer
Postat av: sara

Både morotskaka och nötcreme är farligt gott :)

Kom precis på att jag har två nötcreme i väskan, ska genast leta fram dom. Man blir ju lite sugen på nåt gott när man jobbar hela natten.

Usch, äckligt med myror. Det värsta var när vi hade myror i vår säng. Då hade vi sovrummet på andra våningen, men de hade letat sig upp ändå. Mannen hade gömt påskgodis till mig under min kudde. Men de hungriga myrorna hade hunnit före mig. Inne i påskägget var de också, Fy för vad det var äckligt...

2009-05-17 kl. 23:51:53
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Krydda Livet

Så fint med blommor i den vackra muggen. Jag plockade vitsippor i skolgen igår och satte i min röd/vit prickiga GG mugg. Så fint det blev :)



Kram Josefin

2009-05-18 kl. 13:12:40
URL: http://kryddalivet.blogspot.com
Postat av: carola

usch att visa upp en morotskaka och nötcreme så där:)



Dags för dig att ha en tävling med dina finfina djur du virkar tycker jag..

kramisar

2009-05-18 kl. 14:13:17
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Christina

Älskar morotskaka så jag ska prova receptet nästa gång jag ska ha gäster.

2009-05-19 kl. 08:58:32
URL: http://grandmother.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design