Chai Latte

En härlig dryck att svalka sig med kall, eller göra den riktigt het och värma sig med....
Underbar smakupplevelse vill jag lova

Så här gör du en chai latte hemma.....
Pulvret finns att betälla här



Du behöver
:
Ca 2 dl Mjölk
2 msk Chaipulver
1/4 del Hett vatten

Grädde/ångad mjölk
1 nypa malen kardemumma

Först kokar man
upp vattnet i en vattenkokare. Sedan fyller man ca
1/4 del av glaset med hett vatten. (Alltså ungefär halv-halva glaset)
Blanda sedan i 2 msk med chaipulver.

Sedan värmer man på mjölken
Man kan fylla ett vanligt 2 dl glas med mjölk och värma i
micron. När det är hett häller man i det i pulverblandningen och rör om.

Sedan toppar man med vispad grädde och kardemumma på toppen!
Klart!




Kommentarer
Postat av: Ateljé Annorlunda (Åsa)

Den ser riktigt god ut.



Ha det gott.

Kram Åsa

2009-10-15 kl. 00:04:31
URL: http://ateljeannorlunda.blogspot.com
Postat av: Monika/Tant Theas lilla torp

Hej! Tack för den besöken och den fina kommentaren hos mej. Värmde gott i hjärtat :o) Jag brukar inte ta emot beställningar utan skapar oftast när lusten infaller. Men hör gärna av dej till min mejl med vad det är du önskar. Kankse har jag redan något som ligger färdigt och eftersom jag just nu inte har något speciellt arbete igång så kanske jag kan ordna det i alla fall :o)



Din blogg är jättefin. Kommer alldeles säkert på fler besök.



Må så gott!



Kram



Monika

2009-10-15 kl. 11:00:31
Postat av: fia

å vilket bra tips du kommer med , jag som älskar te.

kram .

2009-10-15 kl. 11:12:51
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Evelina Ekvall

Hej! Måste bara säga att du har en himla mysig blogg! Jag är en trogen läsare av den! :) Hoppas allt är bra!

2009-10-15 kl. 11:30:42
Postat av: Christina

Tack för att du tittade in på min blogg. Jag gillar verkligen din blogg. Så jag kommer att titta in igen

Ha det gott

2009-10-15 kl. 16:51:48
URL: http://mammastina.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design