En helt vanlig tisdag

Har jobbat som vanligt idag, vi har haft svampjakt i skogen idag tillsammans med barnen.
Barnen delades in i grupper och fick varsin sorts svamp ( inplastad papperssvamp), sedan hade vi gömt ett antal svampar i skogen och barnen skulle leta sin sort.....Sedan plockade vi en massa Lönn löv med oss hem att pressa och göra något fint av senare i höst.

På en gång jag kom hem tog jag en lång härlig promenad.
Sedan blev det lite mat och  småplock här hemma.
Plockade in några kvistar av kärleksört....Höstens finaste rabatt blomma.

              

Fick hem Skaparglädjes medlemmstidning idag,många mysiga julböcker...
Skaparglädje är en pyssel bokklubb jag är med i.

                    

Nu ska det virkas lite och kolla på "Äntligen hemma" på TV..... och en kopp polkagriste..mmmmums.




Kommentarer
Postat av: sara

Ler för mig själv... precis en sådan burk honung köpte jag idag. Har inte provat den än. Men kan tänka mig att den är supergod i te.

Natti Natti :)

2009-10-13 kl. 21:39:32
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej goa du! Så kul att du uppskattar lite pyssel idéer, och på tal om pyssel, den där tidningen verkar inte dum... har aldrig sett den i butik, går den endast att prenemurera på månne? Önskar dig en riktigt fin kväll, kram!

2009-10-14 kl. 17:14:55
URL: http://lurans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design