Nya böcker

Jag är ju en stor älskare av böcker....
Upptäckte en ny internet shop för böcker med mycket bra priser, den heter Ord och bok  
Därifrån beställde jag dessa böcker...

En kvinnas hemlighet
En ung kvinnlig journalist som får en idé om att skriva ett reportage om en kvinna som alla känner till men som ingen vet något om egentligen. En kvinna som anses vara en "Häxa".En person som av allmänheten betraktas som underlig och konstig men som för bokenshuvudperson väcker nyfikenhet.Kvinnan, Emma, ställer upp på reportageidén på ett villkor. Att den unga journalisten stannar hos henne i tre veckor för att på det viset verkligen kunna förstå vad det är som gör att någon väljer bort allt det som vi annars kallar självklara saker. Som att bo nära butiker och inte minst att ha grannar.

Det är under dessa tre veckor som boken utspelar sig. En period som utmanar den kvinnliga journalisten att se både sig själv och det liv hon valt med nya ögon.

Elsas mode - Elsas värld
När Elsa Gustafsson, 21, flyttar från New York packar hon mer än bara sin nya garderob i resväskan. Hon har samlat på sig underbara minnen, hett skvaller och konsten att överleva på 10 dollar om dagen i världens dyraste stad. Tillbaka i Sverige tar det inte lång tid innan Elsa befinner sig mitt i Stockholms pulserande modekarusell. Snart består hennes vardag av bloggande på Elsas mode, festande vid Stureplan och shopping på största allvar.

Sofi Fahrman är Sveriges mest kända modejournalist som bossar över Sofis mode, Sveriges mest lästa modetidning och modeportal. Detta är hennes debut, och första delen i en tänkt serie.

Två helt olika böcker.... men jag kommer att gilla båda tror jag





Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design