Jag har blivit avslöjad......


Min vän i julklapps swappen har listat ut att det är jag som är hennes hemliga tomte
och såhär träffande beskrev hon mig......


Min Tomte…

tror jag är en mycket pedagogisk, "fåfäng" pysslare,
som månar om sina nära, kära och alla djuren.
Som gärna bakar en god kaka och sorterar sina vackra garner av alla de slag.
Min Tomte pyntar sitt hem med massor av ljuslyktor, bokstäver, siffror och zinksaker.
När min Tomte får en stund över från inredningsplanering,
så kopplar hon gärna av med en god bok, fördriver en stund vid sin dator
eller tar en promenad med en kär vän.
Oftast med en varm mössa eller en halsduk virad flera varv runt sin hals.
Ibland så beger hon sig ut på resa, med sin rosa plånbok
för lite shopping och go´fika på ett mysigt rosa café.

Där hon väljer en god chokladkaka och dricker chai eller cappucino,
i skenet av ett yankee candle ljus som doftar
antingen nytvättade kläder, syrener eller hyacinter.
När min Tomte blir sugen på något gott
så väljer hon helst julskum, ischoklad eller en pepparkaka med en bit god ost på.
Min Tomte ÄLSKAR muggar och kökshanddukar.
De får gärna vara ”barnsligt rosa, Barbapappa, Hello Kitty eller Mumin trollen.

Min Tomte är helt enkelt en riktig toppen Tomte!
KRAM från Eva cloudberrie






Kommentarer
Postat av: Marie

Den beskrivningen var väl mitt i prick???

Hoppas din torsdag blir riktigt bra!

Kram♥ och god morgon

2010-12-09 kl. 08:15:48
URL: http://miruschkas.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design