Mormors vantar

Dessa vantar fick jag i helgen av min mamma som hon i sin tur fått av sin mamma.
De är så fina och välgjorda, med namnet Gunhild(mormor heta så) och årtalet 1929.....instickat i vanten.
Ja det är sant, vantarna är från 1929, då mormor stickade dem.
Vågar inte använda dom utan de får hänga som en fin prydnad på min knopphylla i köket, så att en av mina döttrar kan ärva dem efter mig.

 


Åh så jag kan längta efter mormor ibland, hon var en härlig människa och vi hade så mycket gemensamt,
framför allt när jag blev vuxen.




Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Åhh jöta petter vilka fina :)

passar sig bra som en inrednings detalj :)



Ha det finast

2010-02-22 kl. 17:47:10
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh vilken skatt du har i dessa vantar, förstår att du är rädd om dem! KRAM

2010-02-22 kl. 20:19:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linn

Dom är bokad! :) Kram Kram

2010-02-22 kl. 21:14:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design