Nyslaget hö

Jag är uppvuxen på en bondgård så doften av nyslaget hö ger mig så underbara minnen.

I morse när jag gick ut med Dixon kom den doften som en frisk fläkt över mig, jag stannade up och sniffade in  den och njöt och mindes en massa kul......och en massa jobb.....
Köra hö, lassa hö, trampa hö och att åka på hölasset, det gillade jag högt och vingligt var det, helst med någon kompis att sitta och prata och skratta med.
Sedan skulle vi såklart ligga i höet åxå med fika och godis och ficklampor , ett helt gäng.
De var somrar det........
Jag har även som vuxen tagit med mina barn och sovit i hö på sommaren.



                  




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design