Fredag....7 jan


Morgonpromenad med Dixon
Bakade för första gången i den nya ugnen, snabbt det gick att grädda när det är varmluftsugn
Det blev ett favoritbröd.... valnötsbröd med dinkelmjöl, nyttigt och gott


Har köpt lite nya kökshanddukar inne på Lagerhaus
Ska rensa bort de gamla, blir bra fönsterputs trasor
Dessa ska jag spara tills våren ska fram i köket.

På Lager haus fick man 4 och betala för 3.

Linn och Robert har varit hit och fikat en sväng, kul!
Jag har varit ut på en sparktur, men det var oplogat efter vägen så det gick lite tungt.
Nytvättat och fräscht i sängen har det blivit idag också

Här visar jag mitt pågående stick projekt, en halsduk med fint spetsmönster
i ett härligt ullgarn som inehåller aloavera och jojoba.


Väntar även idag på att detta underverk ska komma till världen :)


Ikväll börjar en ny omgång av Lets Dance!





Kommentarer
Postat av: Cattis

Ja den var helt ljuvlig den glassen! :) Ja brunt är jätte fint! bara det inte är överdrivet i "retro" stil =P har lite svårt för mycket retro :) strl 56 och 62 eftersom jag tror han är stor och kommer kunna ha 56 på en gång och eftersom dom växer så fort så är det ju bra att ha något över 56 också tills senare :) Har haft mycket sammandragningar/värkar nu på eftermiddagen som jag nu sitter och klockar å håller tummarna för att det inte ska avta! :) men man har väl inte den turen att de ska hålla i sig förmodar jag..

2011-01-07 kl. 18:51:35
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa

Åhhhh nybakat :)

Imorgon ska vi göra fil bröd med para nötter och massa annat gott i :)

Älskar att baka eget bröd då vet man att barnen får i sig nåt riktigt och nyttigt :)



Vilka fina handdukar du införskaffat _=)

Den med glassar har Madicken :)



Ha det finast

2011-01-07 kl. 20:58:34
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilka fina vårliga handdukar!! Kommer göra sig fint i ditt nya kök!



Nämen...ska du bli mormor??:-) Eller?



Ja, nu är första arbetsdagen avklarad. Det var med blandade känslor jag började idag. Skulle vilja ha haft några dagars ledighet till.

Men...så är det väl alltid:-)



Kramar!!

2011-01-07 kl. 21:45:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: fia

Å va gott med ny bakat och va fint du stickar.

Super fina kökshanddukar. Sånt livar upp.

2011-01-07 kl. 21:52:09
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Gott med nybakat, och såå bra med varmluftsugn!

Spännande att var i väntans tider...

Kram Sussi

2011-01-07 kl. 22:25:38
URL: http://gardenhouse.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design