Chai Latte...


En härlig dryck att svalka sig med kall, eller göra den riktigt het och värma sig med....
Underbar smakupplevelse vill jag lova

Så här gör du en chai latte hemma.....
Pulvret finns att betälla här



Du behöver
:
Ca 2 dl Mjölk
2 msk Chaipulver
1/4 del Hett vatten

Grädde/ångad mjölk
1 nypa malen kardemumma

Först kokar man
upp vattnet i en vattenkokare. Sedan fyller man ca
1/4 del av glaset med hett vatten. (Alltså ungefär halv-halva glaset)
Blanda sedan i 2 msk med chaipulver.

Sedan värmer man på mjölken
Man kan fylla ett vanligt 2 dl glas med mjölk och värma i
micron. När det är hett häller man i det i pulverblandningen och rör om.

Sedan toppar man med vispad grädde och kardemumma på toppen!
Klart!




Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Chailatte är ju så gott... men rätt sött :-/ Inte bra med tanke på kilona, som jag har en erfarenhet är lättare att lägga på än att få bort :-( JAg har noll karaktär å får numer gå i kjol, mina jeans är försmå, så jag måste också ta tag i dessa kilon suck

KRAMIS

2011-10-05 kl. 14:14:14
URL: http://lurans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design