Lovely day!

Gud så jag avskyr sånt där fult ogräs mellan stenplattorna...
Har kämpat och petat med en kniv
Men nu är det snyggt på gången upp till bron.

Idag har vi (Markus & jag) varit ute hela dagen och fixat på
Markus har snickrat på altanen och jag har planterat blommor + tomatplant, rensat ogräs och gödslat på koskit i rabatterna


På förmiddagen tog jag med mamma och pappa på Kjellles och köpte lite plant
sedan for vi till farmor och farfars grav i Rogsta och planterade så fint.
Det är en helt otroligt fin kyrkogård där.

Har fotat lite med mitt macrofilter.
Det är lobeli, äppelblommor och jordgubbsblomma.

Jordgubbs plantorna har börjat blomma ser ut som det blir rätt mycket jordgubbar i år.
Här kommer lite sommarfoton från idag.

Nu blir det chill i soffan
Blomkål gurka och dilldipp!!!





Kommentarer
Postat av: cecce

Vilka underbara bilder på blommor. Man blir ju bara glad.

Faktum är att jag är lite glad för min lilla balkong med tanke på att det inte innebär något trädgårdsarbete:-) Jag är INTE glad för det. Å andra sidan saknar jag att kunna grilla och att bara gå ut i trädgården sådär obehindrat!

jaja..man kan inte få allt:-)



Sitter här i soffan och är lite nervös. Ser ut som om Loreen vinner:-) Men...tävlingen är inte slut. Vi får se...



Kramar

2012-05-26 kl. 23:55:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design