bakning!!!

Här har det spelats julmusik och bakats för fullt hela förmiddagen!
 
Saffrans knutar fyllda med mandelmassa
lussebullar
Saffranskaka i långpanna - täckt med ett lager mandelmassekräm
pepparkaks biscotti
Pust!!
men jag gillar ju att baka :))
Skönt att fylla frysen.
Alla recepten är hämtade från det nya numret av "Hembakat"
 
Plockade in lite kottar som ska torka och spritta ut och bli fiiiina!!
Att dekorera med.
 
Har bytt gardiner i köket, de vita fina hissgardinerna ska få bli mina julgardiner i år.
Likadant blir det i tv rummet, de fina vita....
och har bestämmt att det ska bli bara vita dekorationer i granen i år.
 
Blev inge paketinslagning igårkväll, då jag var helt slut efter sjukhus besöket...
får se om det blir ikväll istället!
 Nu ska jag och Dixon ta den runda saken (bollen) och gå ut en stund!!
 
Ha ett skönt slut på denna helg!
 
 
 
 
 




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jösses vad du är tidigt ute,,, här blir det inte mycket bakat vi har liksom nästan helt slutat. Vi är inga fikakungar längre. Annars gillar jag med att baka och laga mat. Får nog bli mest vitt och grått i mitt tv-rum och gran med,

2012-11-18 kl. 14:12:27
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: ellinor wegmann

halloj!

vad du har bakat massor vad gott mums, jag får väll oxå ta och ta hand om julbaket så smått:))
hembakat är det en tidning?
vad kul att du ville vara med i min tävling! lycka till;))

kram ELLINOR

2012-11-18 kl. 17:49:55
URL: http://detvitapepparkakshuset.blogspot.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Mums så mycket gott du har bakat, får nog ta å göra det ändånästa helg, förr hinner jag inte... Å vitt låter fint, är själv på jakt efter vita hissgardiner och kappor både till kök å vardagsrum... Gillar din dörrkrans i massor också, å bagges halsband måste jag kolla upp, kan nog vara en spännande smyckeskollektion hon står bakom.
Så ledsamt att höra att din pappa längtar hem, som anhörig tar det på att se dina kära i den sitsen *styrkekram* Hoppas innerligt att han tillfrisknar å får styrka så att ha nfår sin vilja igenom å kan åka hem. Varmaste söndagskramarna till dig <3

2012-11-18 kl. 18:58:16
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Cattis

Ojojoj va gott det ser ut!! Och vad hurtig du är, trots din onda höft! Önskar att jag också fann lite mer tid till nått storbak.. Men till veckan hade jag tänkt köpa pepparkaksdeg, nån liten kavel till Wilton och lite roliga formar så jag å Wilton kan baka lite pepparkakor iaf :)

2012-11-18 kl. 21:46:06
URL: http://hCattiscattisenwiklund.blogg.se
Postat av: Nina

VAD GOTT DET SER UT! Tack för tipset. Skall springa in i butiken efter "hembakat". Ta hand om dig och klättra inte för mycket i stolarna eller likt. Att hänga upp gardiner är inte det ofarligaste sysselsättning man kan ha hemmafronten!

Kram

2012-11-19 kl. 01:07:07
URL: http://www.sallysdaughters.com
Postat av: Maria

Åh vad smaskigt det där såg ut :-))

2012-11-20 kl. 21:19:59
URL: http://cupcake.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design