Dagarna går framåt....

Ja då har det blivit 2013 då
Undrar vad det året har att bjuda på.....
Nyåret firade vi med en lugn hemmakväll, otroligt skönt!
 
Igår var vi till Sundsvall och hjälpte john med lite flyttning och uppackning i den nya lägenheten.
De får så fint och fräscht.
 
Idag har jag skjutsat mamma till frissan, hon blev så snygg
Cissi(vår frissa) är helt fantastiskt duktig.
och
I morgon kommer den dagen som jag bävat för i några veckor
vi ska ta farväl av älskade pappa i kyrkan
Det kommer att vara så otroligt vackert och sorgligt
Men samtidigt skönt att denna dag blir gjord.
Jag har ju tagit farväl av pappa för flera veckor sedan på mitt sätt känns det som.
men detta är ju något som måste göras.
Vissa dagar går det rätt bra att tänka på honom men vissa dagar vill jag bara gråta och saknar honom så oerhört mycket,tårarana går liksom inte att stoppa.
förmodar att det kommer att vara så en tid framöver
 
Nu ska jag fixa lite mat tills Sundsvalls gänget kommer
Kyklinggryta och ris
 
 
Kram och var rädda om varandra!
 




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas den svåra dagen gick bra. Minns att jag skrev att det på något sätt var en av de finaste dagarna i mitt liv. det var naturligtvis mycket sorg men också så oerhört mycket kärlek. Tiden efter blev märkligt lugn.. En blandning av frid och acceptans. Sen hade jag en tuff period i höstas, när det gått ett halvår ca när den svåra sjukdomstiden bleknade och den friska pappan framträdde då kom den svåra saknaden. Minns att det var likadant när jag miste mamma. Mycket drömmar och så.
Julen har gått bättre än jag trodde, vi bröt en del av de gamla traditionerna kanske för att det skulle bli lite nytt. Ibland känns han så nära, en lukt ... En förnimmelse.. Jag tror/väljer att tro att de finns med oss på något sätt ändå. Många kramar

2013-01-02 kl. 17:24:07
URL: http://farmoringrids.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design