Gott bröd utan mjöl

Här kommer recpetet på brödet som jag bakade och visade på Instagram
Perfekt för de som äter LCHF eller äter glutenfritt
 
Vitt formbröd på kokosmjöl
5 ägg
50 gr smält smör (kokosolja borde nog också gå fint!)
1 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 tsk brödkryddor
sesamfrön till formen
Använd inte för stor form då blir de platta och tunna.

Vispa äggen. Smält smöret. Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Pensla en form med lite av det smälta smöret, strö i frön.
Blanda ner mjölet i äggsmeten och rör sen i smöret.
Blanda väl och fördela smeten i formen med en slickepott, strö över lite mer frön.
 
Grädda på 175° i 25-30 minuter, tills ytan fått bra färg.
Låt svalna lite i formen, lossa med en stekspade i kanterna och stjälp upp på galler.
 
Här har jag gjort dubbelsats till två ganska små formar.
Otroligt gott med en liten smak av kokos
 
och
 vill ni följa mig på Instagram så heter jag...  flattre




Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Lät smaskit, överlag är jag allt för dålig att baka matbrö, det som är både nyttigt och gott! Ser att du finns på isntagram nu, själv försöker jag värja mig, vågar inte starta ett konto, då är jag fast även där... att läsa bloggar tar nog med tid ;-D KRAMIS <3

2013-01-28 kl. 17:15:46
URL: http://lurans.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design