Kladdkaka

Idag hade vi föräldra fika på fritids med glögg, lussebullar och pepparkakor. Många föräldrar fikade och vi hade det jättemysigt.

Jag hade med mig en kladdkaka och bjöd mina härliga arbetskamrater på i dag, receptet kommer här och...den är supergod, har en till i ugnen nu som jag skall bjuda på imorgon hemma.

                    Chokladkladdkaka
250 gr blockchoklad
1 dl starkt kaffe
250 gr rumsvarmt smör                                                       
2 dl strösocker
4 ägg
2 krm salt

ugn 175 grader i ca: 50 min
rund form ca: 23 cm i diameter
Bryt chokladen i bitar i en bunke, tillsätt kaffe, ställ bunken i vatten bad och låt allt smälta under omrörning.
Tillsätt socker och smör lite i taget när chokladen smält, rör hela tiden. Tag bort bunken från värmen.
Vispa äggen lätt, rör ned ägg och salt i chokladsmeten.
Grädda.    Servera med lättvispad grädde
MUMS MUMS
                                                                          




Kommentarer
Postat av: Linn

Gratis kära mamma!!! Längtar tills fikat :) Kramar

2008-11-26 kl. 23:03:38
Postat av: Anonym

Jag mena grattis :)

2008-11-26 kl. 23:04:10
Postat av: Madde

ja den var verkligen jättegod :) ska prova på att göra en jag med nu imorgon hehe

2008-11-27 kl. 21:55:02
URL: http://justmadde.blogg.
Postat av: Anonym

Tak snälla du för att du lagt ut din fantastiskt goda chokladkaka på din fina blogg! Ska genast skriva ut det och försöka mig på den...Kramiz och trevlig helg från Dessi

2008-11-28 kl. 20:17:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design