Majblomman

 

Färgen på årets majblomma har tagits fram via Majblommans Riksförbunds hemsida genom att barn fått färglägga digitala majblommor. Därefter gjorde Svenska Moderådet ett urval som ligger i linje med vårens modefärger innan det var dags för omröstning.   

 - Grönt ligger i tiden och för tankarna till eko och hållbarhet.

Under förra årets insamlingsperiod samlade barn in 49,5 miljoner kronor till stöd för fattiga barn genom att sälja majblommor. Det är ett rekordresultat för Majblommans Riksförbund som är Sveriges största barnhjälpsorganisation

Barn hjälper barn - Majblommepremiär 13 april
Majblommans insamling 2010 startar den 13 april och under drygt två veckor säljer barn majblommor. Pengarna som barnen samlar in används sedan under hela året för att hjälpa barn i Sverige som lever i fattiga familjer.

Hur brukar ni göra....köpa..eller inte???

Jag brukar alltid köpa en majblomma





Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag ska också kila iväg och köpa en majblomma i år. Tyvärr har jag varit lite dålig på det senaste åren. Jag hade nog inte riktigt koll på vart pengarna gick heller..

Men nu ska det vara skärpning på det....



Kramisar

2010-04-14 kl. 07:21:17
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Evelina

Hej.

Vad fin dom var i år och pengarna går ju till nått bra. men dom har väl slutat innan jag kommer hem.... kan du smsa adressen för skorna till mn engelska mobil så jag har den och kan springa iväg och skicka dom direkt när dom kommer. Försök att få tid att ta hand om mamma lite nu när jag är borta är du snäll..KRAM

2010-04-14 kl. 14:29:08
URL: http://evanochdadde.blogg.se/
Postat av: Madeilene

jag köpte en sådan idag av några skolbarn jag haft på fritids hehe på ica :)

2010-04-15 kl. 22:08:50
URL: http://justmadde.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design