Pizza bullar.....

PIZZA BULLAR


du behöver
* 50 g smör
* 50 g jäst
* 5 dl mjölk
* 1 nypa salt
* 1 msk socker
* ca 13 dl vetemjöl
* 1 ägg

* tomatpuré
* ost
* valfri topping.. jag tog strimlad skinka, champinjoner
* pizzakrydda

* ägg till pensling


Smält smöret, häll i mjölken. Värm till 37 grader. Smula ner jästen. Blanda i salt, socker, ägg och vetemjöl. Arbeta degen lite och låt jäsa i 30 min under bakduk.

Arbeta degen mjuk och smidig. Dela degen i två delar

Kavla degen till en stor rektangel, ca 1-2 cm tjock. Bred på tomatpurén och lägg på valfri topping. Häll på pizzakrydda och riven ost. Rulla ihop som en rulltårta och skär 2-3 cm breda skivor.

Lägg med snittytan nedåt på en plåt. Låt jäsa i 20 min.

Pensla med uppvispat ägg och in i ugnen, 225 grader i ca 10-15 min bereoende på hur mycket färg du vill att de ska få!





Kommentarer
Postat av: Theresese

Vilken rolig grej! ser riktigt gott ut. Tack för en fin kommentar och ett kul mattips.

2010-10-12 kl. 08:16:17
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: carola

vilken perfekt utflyktsmat, ska prova..



Hoppas allt är bra

kram

2010-10-12 kl. 12:30:33
URL: http://mammacarola.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design