Snabb god knäckig rabarberpaj



Knäckig paj med rabarber

Smöra en rund pajform. Skär ca 4 inte så stora rabarber i småbitar, lägg dem i pajformen. Strö på lite socker.

Smält 150 g smör

Dra av pannan från värmen och rör i 0,5 dl sirap och 1 dl grädde.

I en annan bunke blandar du:

2 dl mjöl

2  dl fiber havregryn (du kan ha vanligt havregryn också)

1 tsk bakpulver

2 dl socker

Häll den varma blandningen över mjölblandningen.

Bred röran över rabarberna, grädda i ca. 15 minuter i 175 grader om du har varmluftsugn och i vanlig ugn kanske 20-25 minuter. Ytan ska bli lite knäckig.

Servera med lättvispad grädde, vaniljglass eller vaniljvisp




Detta ska vi njuta av nuuuu....

 





Kommentarer
Postat av: Lisbet

Rabarber har vi.

Jag har glömt.

Tack för tipset!

Ska bli sån paj till midsommarhelgen!

kram

2011-06-21 kl. 22:11:53
URL: http://lisbet-carpediem.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vad gott!

Rrabarberpaj måste jag också göra någon dag ;P



Something Borrowed såg vi igår :D

2011-06-22 kl. 07:35:03
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cattis

Godmorgon! Har precis lagt Wilton och sååå han skrek.... Usch, vet inte om han gått in i någon "period" men igår var ju John borta från 7 på morgonen tills ca 21-tiden på kvällen och precis då hade jag ett hellskotta på kvällen med att få Wilton att sova.. Han bara skrek när jag la ner honom i sängen , han ville inte ha mat (inte mycket iaf) och INGET dög.. Men efter en timme lugnade han ner sig och somnade tillslut efter att jag burit på honom.. Och nu när jag skulle lägga honom så var det samma visa, skrik och skrik... måste vara någon period detta.. Plus att han tyckte det va dags att kliva upp inatt klockan 3.. grinade och skrek eftersom jag vägrade kliva upp med honom, men lyckades få honom att somna om vid 4 igen. Vid 5 vaknade han och skulle kliva upp men då väckte jag John som fick kliva upp! Så det har varit lite upp och ner här på senaste, men på dagarna är han ju gladkille :)

Kram!

2011-06-22 kl. 09:23:52
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design