Juligt och andra advent....

Tomtarna högst upp till vänster har jag målat för många år sedan på en porslinsmålnings kurs
Tomtarna till höger har jag gjort på en keramikkurs
 
Jag har nu plockat fram det mesta pyntet inför julen
Mestadels ljuslyktor och så har jag en massa "smågranar" och gransris (hinner väl barra ner helt innan jul kanske).
Granen är inte tagen ännu...men snart så
En liten söt en har vi i uterummet.

amarylisarna håller på att slå ut och på den ena kommer det att bli 3 klockor
Åhhhh...
 
Igår bakade jag glödhoppor, ett stort lass
1 liter fil
1 kkp socker
1 msk bikarbonat
lite salt
Rågsikt
 
Idag tänder vi andra ljuset i adventsljusstaken!
och vi ska på gammeldags julmarknad på Norra Berget i Sundsvall!!!
Men lite Brrrrr kallt idag!




Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Så mysigt du har det, och vad FIN du är i hårt, blev verkligen snyggt! Förstår även att din/er saknad är stor... Tänker på dig, och lämnar varma kramar!

2013-12-11 kl. 07:14:06
URL: http://lurans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design