En så enormt stark och sorgsen film

    Denna film tittade jag på ikväll, så otroligt sorgsen men så himla bra...
ladda upp med en massa näsdukar för tårarna kommer garanterat att rinna ner för kinden..
Boken har jag åxå läst, en riktigt BRA bok...LÄS DEN!

                  
Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång.
Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi.
Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate
uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och
hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk
donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer
att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator.
Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför
att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död

               
Boken kan beställas här för 99 kronor




Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, hur kunde jag missa den? 'Vilken kanal? Jag har läst boken, den var mycket bra.



Kram

Lena

2009-12-28 kl. 23:16:18
URL: http://www.tefrossa.blogspot.com
Postat av: Hannis

Det låter som en riktigt gråtfilm!

Jag är en sån som tom grinar till Robin Hood...

Så jag lär väl bunkra rejält om jag ska se den=))



Kram Hannis

2009-12-29 kl. 08:44:46
Postat av: Sockenvägens Söta

Oj, tack för tipset, låter som något jag vill gripas av! Kram

2009-12-29 kl. 11:45:14
URL: http://lurans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design