Julgodis

Sista dagen innan jullovet på skolan, vi var upp till kyrkan på morgonen på en liten mini julotta, väldigt stämningsfullt...sedan följdes dagen av lite olika bestyr....och en massa julkramar.

Edvin och jag har fixat en massa julgodis på eftermiddagen
 
Polkagrisgodis som jag lånade recept från Sockenvägens söta,enkelt och himmelskt gott.
Vit och brun choklad och polkagris kross.

Vi fortsatte på polkagris temat..Vi gjorte bauta polkagris maränger.
Äggvita,socker,pepparmyntsolja och röd karamellfärg
 
Måste visa hur härlig smeten såg ut.
                        

Sen gjorde vi lite Rocky Road från Leila Lindholm.
Choklad,dumlekola,salta nötter,pistagenötter och mini marshmallows
 

Så nu tror jag julgodiset inför julen är klart.

                               Ni missar väl inte Ernst ikväll klockan 21.00





Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Mums! Får jag tid/ork innan jul ska jag definitivt pröva dina härliga maränger, ser gudomliga ut!!! Nu ska jag börja räkna ner inför ernst :-) kramis

2009-12-18 kl. 20:02:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa



så mysigt ni verkar ha haft det :)

kenny han älskar verkligen att baka :)



dom dr marängerna var dom goda ???

Nu vart jag ju sugen på att baka :)



Ha en kanon helg



kram

2009-12-19 kl. 01:01:41
URL: http://bambii.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design