Virkade Mormorsrutor

Hello allihopa!!
Ni har väl inte missat att det är sååå inne med virkade mormorsrutor
Kuddar, filtar och allt möjligt
Jag började iallafall igår på med en massa rutor och ojojoj vad det var skoj
Funderar på att göra en filt om TÅLAMODET håller i sig,
Jag ska hålla er uppdaterad
Just nu har jag 5 rutor  =)

Beskrivning kommer här nedan Det är bara att sätta igång
                        
                                  LYCKA TILL

                 Mormorsrutor
Lägg upp 6 lm och gör en ring med 1 sm.

Varv 1:
3 lm + 2 st om ringen + 2 lm *3 st om ringen + 2 lm* upprepa 3 ggr och sluta med 1 sm i följande stoplpe.

Varv2:
Byt färg (om du vill)
3 lm + 2 st om samma lmb, 2 lm samt 3 st om samma lmb, 2 lm,* 3 st + 2 lm + 3 st om följ. lmb + 2 lm*, upprepa 3 ggr och sluta med sm i 1:a st.

Varv 3:
Byt färg (om du vill)
Börja i hörnet med 3 lm + 2 st + 2 lm + 3 st om samma lmb, 2 lm, 3 st om följ. lmb, 2 lm* 3 st + 2 lm + 3 st om lmb i följ.hörn, 2 lm 3 st i följ. lmb*, upprepa 3 ggr och avsluta med 1 sm i 1:a st.

Fortsätt att byta färg (om du vill) och virka så stor ruta du vill ha. Virka eller sy ihop rutorna.


Här kommer bilder på mina rutor, jag har bara vita ännu, men kanske gör några gråa eller rosa eller beiga
vet inte riktigt    vad tycker ni ???

   





Kommentarer
Postat av: ella

skulle ej ha tålamod till en filt;)d kommer nog bli jätte fint iaf!hoppas du får en fin dag=)

2009-02-10 kl. 12:19:34
URL: http://ellisgirl.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design