Tänk på fåglarna..


Idag när jag kikade in på Sockenvägen tipsade Therese om en massa bra mat till fåglarna, då kom jag att tänka å detta som jag tipsade om förra året.

Inne hos Marias kakburk hittade jag detta perfekta pyssel till småfåglarna...de ska jag absolut testa att göra.
Kika in till henne för att hitta en massa bra bakrecept till människor åxå :))

Det är bara till att smälta kokosfett och hälla i fröer och nötter. Sen häller man upp smeten i  en sockerkaksform och låter den stelna i rumstemp. Stjälp upp kakan på ett fat och ställ ut i trädgården (en bit från huset så mössen inte blir sugna på att komma in). Fyll sockerkaksformens hål med en massa fröer till fåglarna....
 

                 
                                    Bild lånad av Maria.





Kommentarer
Postat av: cecce

Vilken smart ide!!

Hoppas du haft en fin tisdag!

Kram

2010-11-09 kl. 21:53:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Detta måste jag testa för det blev sååå fint ju! Å jag kan tänka mig att dixon älskar att leka i snön, det gjorde Dobby... sakna En varm och innerlig kram till dig för att du är en så fin bloggvän <3

2010-11-10 kl. 11:09:08
URL: http://lurans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design