Bakning....

Pass 3 denna vecka avklarad.
Varvade 4 min RP med 2 min J 5ggr, sedan blev det RP resten av sträckan .
Skönt att få det gjort direkt på morgonen.
Som ni märker går det ssakta framåt och det känns i kroppen också, man vill lliksom springa när det är dax, så det är inte så betungande.

Nu har jag detta på gång.

En bulldeg på jäsning.

Skjutsade mamma på ICA medans degen jäste och då köpte jag denna nyhet.

Så nu har jag en surdeg på jäsning också, ska bli spännande att se hur detta bröd blir.
Man tillssätter bara jäst,kallt vatten, vetemjöl, rågmjöl,rapsolja och lite salt
Det hela ska ta ca: 4 timmar.
Hoppas det funkar bra för det är ju så gott med surdegsbröd och så är det ju nyttigare också!

Om vädret hade varit lite bättre hade vi tänkt åkt till stugan för att dona och fixa lite idag
men nu blir det inget av med det i detta gråkalla vädret :(

Näe dax att ta bullarna ur ugnen.
Tjing Tjong!





Kommentarer
Postat av: Maria

Spännande!! Såg den där burken på affären, tänkte att det skulle vara kul att testa :)

Du har många fina bilder i bloggen som vanligt!

Kram Maria

2012-04-14 kl. 19:58:46
URL: http://cupcake.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback

Designed by xoxonicole

RSS 2.0
Beställ design